|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Klagemuligheder
Klager over skadeafgørelser skal i første omgang rettes skriftligt til USG Danmark. Kan der ikke opnås enighed mellem forsikringstager og USG Danmark skal klagen viderebringes til ETU Forsikring A/S, Att. Den klageansvarlige eller til en af ETU Forsikring A/S udpeget forsikringsadministrator. Såfremt der, efter denne behandling af klagen, stadig er uenighed om afgørelsen, kan klagen rettes til: Ankenævnet for Forsikring Anker Heegardsgade 2 1572 København V Telefon 33 15 89 00. Sådan klager du til Ankenævnet Du skal sende klagen til Ankenævnet på et særligt klageskema og betale et mindre gebyr til Ankenævnet. Gebyret bliver betalt tilbage, hvis du får helt eller delvist medhold i klagen, hvis klagen bliver afvist, eller hvis du selv tilbagekalder klagen. Klager fra borgere bosat i andre EU-lande EU-Kommissionens online klageportal kan anvendes til indgivelse af en klage, der vedrører køb af forsikringer, hvis du bor i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: post@usgdanmark.dk. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Erhvervskunder Klager skal i første omgang rettes skriftligt til USG Danmark. Kan der ikke opnås enighed skal klagen viderebringes til ETU Forsikring A/S, Att. Den klageansvarlige. Såfremt der, efter denne behandling af klagen, stadig er uenighed skal enhver tvist afgøres efter dansk ret og med Sø- og Handelsretten i København som værneting. |